تحلیل پدیده اسراف از دیدگاه اسلام و روان شناسی و ساخت آزمون اولیه ان

چکیده

هدف:

پژوهش حاضر که با هدف تحلیل پدیده اسراف از دیدگاه اسلام و روان شناسی و نیز تهیه پیش نویس اوليه پرسشنامه گرایش به اسراف صورت گرفت؛ دارای دو بخش نظری و میدانی است

روش:

مبانی نظری علت شناسی افسردگی از دیدگاه اسلام و مقایسه آن با روانشناسی معاصر

چکیده

هدف:

هدف این پژوهش ، گسترش مبانی نظری علت شناسی افسردگی و ارایه مبانی نظری برای تعیین ملاكهای تفکیک بین افسردگی و حزن غير مرضی در چارچوب نظر اسلام است

روش:

تشخیص اختلال های برونی سازی شده در پسران دبیرستانی استان قم و مداخله براساس برنامه اسلامی-روان شناختی در سطح والدین

چکیده

هدف:

پژوهش حاضر با هدف تهیه و تدوین یک برنامه درمانگری مبتنی بر آیات و روایات به منظور مقابله با اختلالهای برونی سازی شده در سطح والدین و همچنین بررسی میزان تأثیر برنامه درمانگری مذکور بر کودکان مبتلا به اختلالهای برونی سازی شده انجام شده است

رابطه جهت گیری مذهبی با عوامل شخصیت براساس آزمون 16عاملی کتل

چکیده

هدف:

در این پژوهش رابطه بین عوامل ۱6 گانه شخصیت و جهت گیری مذهبی دانشجویان دانشگاه قم بررسی شده است

روش:

اعتبار یابی پرسشنامه شخصیت 16 عاملی کتل بر مبنای شناسایی نیمرخ شخصیتی نمونه ای از دانشپژوهان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

چکیده

هدف:

پژوهش حاضر، اعتبار پرسشنامه 16 عاملی کتل را براساس نیمرخ شخصیتی نمونه ای از دانش پژوهان (طلاب) مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بررسی می کند تا از نتایج آن در جهت جذب و گزینش نیروهای کارآمد با ویژگی های شخصیتی مطلوب استفاده شود.

بازخورد طلاب و دانشجویان نسبت به حقوق زن در اسلام

چکیده

هدف:

پژوهش حاضر به منظور بررسی و مقایسه بازخورد دانشجویان حوزه و دانشگاه نسبت به حقوق زن در اسلام انجام گرفت

روش:

بررسی مولفه های شخصیتی و هوش طلاب موفق و ناموفق حوزه علمیه قم

چکیده

هدف:

پژوهش حاضر با هدف بررسی مولفه های شخصیتی و هوش طلاب موفق و ناموفق حوزه علمیه قم انجام شده است.

روش:

رابطه احساس ایمنی-نا ایمنی با موفقیت تحصیلی در طلاب سال های اول و پنجم حوزه علمیه قم

چکیده

هدف:

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطة بین احساس ایمنی – نا ایمنی و موفقیت طلاب سالهای اول و پنجم طلاب حوزة علمية قم صورت پذیرفته است.

روش:

صفحه‌ها