مقطع: 
کارشناسی ارشد
رشته: 
رواشناسی بالینی
استاد راهنما: 
نام محقق: 
سال تحصیلی: 
1379

چکیده

هدف:

تست ایمنی -ناایمنی مزلو و تست حرمت خود کوپر اسمیت در نمونهای از ۱۶۰ نفر از طلّاب پسر پایه اوّل و هفتم حوزه علمیه قم اجرا گردید تا تأثیر سطح ایمنی بر حرمت خود و همینطور تأثیر پایه تحصیلی بر حرمت خود و سطح ایمنی سنجیده شود

فرض این بود که سطح ایمنی بر مؤلفه های حرمت خود تأثیر دارد و پایه تحصیلی طلّاب نیز حرمت خود و سطح ایمنی را متأثر می سازد

یافته ها:

یافته های پژوهش در پایان نشان دادند:

الف: سطح ایمنی بر سطح حرمت خود تأثیر دارد، به اين ترتیب بر اساس سطوح مختلف

ایمنی، سطح حرمت خود طلّاب در تمام مژلفه های آن تفاوت پیدا می کند.

ب: سطح حرمت خود بر اساس پایه تحصیلی تغییر نمی کند. این امر نشان می دهد که حرمت خود متأثر از تغییر پایه تحصیلی و گذار کوتاه مدت زمان نیست.

ج: به استثنای دو مولفه از مولفه های حرمت خود در باقیمانده مؤلفه ها سطح حرمت خود براساس تعامل پایه تحصیلی و سطوح ایمنی تغییر می یابد

کلید واژه ها:

ایمنی-نا ایمنی، حرمت خود،

نوع

 


 

 

گروه - گرایش: