رابطه جهت گیری مذهبی با عوامل شخصیت براساس آزمون 16عاملی کتل

چکیده

هدف:

در این پژوهش رابطه بین عوامل ۱6 گانه شخصیت و جهت گیری مذهبی دانشجویان دانشگاه قم بررسی شده است

روش:

اعتبار یابی پرسشنامه شخصیت 16 عاملی کتل بر مبنای شناسایی نیمرخ شخصیتی نمونه ای از دانشپژوهان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

چکیده

هدف:

پژوهش حاضر، اعتبار پرسشنامه 16 عاملی کتل را براساس نیمرخ شخصیتی نمونه ای از دانش پژوهان (طلاب) مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بررسی می کند تا از نتایج آن در جهت جذب و گزینش نیروهای کارآمد با ویژگی های شخصیتی مطلوب استفاده شود.

بازخورد طلاب و دانشجویان نسبت به حقوق زن در اسلام

چکیده

هدف:

پژوهش حاضر به منظور بررسی و مقایسه بازخورد دانشجویان حوزه و دانشگاه نسبت به حقوق زن در اسلام انجام گرفت

روش:

بررسی مولفه های شخصیتی و هوش طلاب موفق و ناموفق حوزه علمیه قم

چکیده

هدف:

پژوهش حاضر با هدف بررسی مولفه های شخصیتی و هوش طلاب موفق و ناموفق حوزه علمیه قم انجام شده است.

روش:

رابطه احساس ایمنی-نا ایمنی با موفقیت تحصیلی در طلاب سال های اول و پنجم حوزه علمیه قم

چکیده

هدف:

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطة بین احساس ایمنی – نا ایمنی و موفقیت طلاب سالهای اول و پنجم طلاب حوزة علمية قم صورت پذیرفته است.

روش:

ارزیابی و مقایسه سطح پرخاشگری و ارتباط آن با مولفه های شخصیت دانش آموزان دختر و پسر دبیرستانی

چکیده

هدف:

پژوهش حاضر، به تعیین سطح پرخاشگری نوجوانان (دختر و پسر) بر حسب مولّفه های شخصیتی آنها پرداخته است. و سپس مولّفه های شخصیت و مولّفه های پرخاشگری آنها با یکدیگر مقایسه شده است.

بررسی تاثیر احساس کهتری بر حافظه

چکیده

هدف:

پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر احساس کهتری بر حافظه انجام شده است

بررسی و مقایسه خود پنداشت و نظام ارزشی دانشجویان مدارس حوزوی با دانشجویان نظام دانشگاهی(هنر،فنی،الهیات)

چکیده

هدف:

هدف از پژوهش حاضر بررسی و مقایسه خودپنداشت و نظام ارزشی دانشجویان مذکر حوزه و دانشگاه در گرایشهای تحصیلی متفاوت (در چهار رشتة: هنر, فنّی. الهیات و حوزه) است .