چکیده |
|
هدف: |
تست ایمنی -ناایمنی مزلو و تست حرمت خود کوپر اسمیت در نمونهای از ۱۶۰ نفر از طلّاب پسر پایه اوّل و هفتم حوزه علمیه قم اجرا گردید تا تأثیر سطح ایمنی بر حرمت خود و همینطور تأثیر پایه تحصیلی بر حرمت خود و سطح ایمنی سنجیده شود فرض این بود که سطح ایمنی بر مؤلفه های حرمت خود تأثیر دارد و پایه تحصیلی طلّاب نیز حرمت خود و سطح ایمنی را متأثر می سازد |
یافته ها: |
یافته های پژوهش در پایان نشان دادند: الف: سطح ایمنی بر سطح حرمت خود تأثیر دارد، به اين ترتیب بر اساس سطوح مختلف ایمنی، سطح حرمت خود طلّاب در تمام مژلفه های آن تفاوت پیدا می کند. ب: سطح حرمت خود بر اساس پایه تحصیلی تغییر نمی کند. این امر نشان می دهد که حرمت خود متأثر از تغییر پایه تحصیلی و گذار کوتاه مدت زمان نیست. ج: به استثنای دو مولفه از مولفه های حرمت خود در باقیمانده مؤلفه ها سطح حرمت خود براساس تعامل پایه تحصیلی و سطوح ایمنی تغییر می یابد |
کلید واژه ها: |
ایمنی-نا ایمنی، حرمت خود، |
نوع |
|