چکیده |
|
هدف: |
پژوهش حاضر به تعیین سطح اضطراب و افسردگی دانش آموزان مدارس دینی و عادی پرداخته است و سپس سطوح اضطراب و افسردگی آنان با یکدیگر مقایسه شده است |
روش: |
در این تحقیق دو گروه از میان دانش آموزان دوّم وسوّم دییرستان های شهرقم ۴۰۰ نفر (۲۳۰ نفر دانش آموز سال دوّم و ۱۷۰ نفر دانش آموز سال سوّم) و از میان طلاّب پایه دوم و سوّم مدارس حوزة علمیهٌ قم (که با مدرک سیکل پذیرفته شده اند) نیز ۱۵۳ نفر (109نفر طلاب پایة دوّم و ۴۴ نفر طلاب پایه سوّم) به طور تصادفی انتخاب شده است در وهله اوّل دو گروه از طریق اجرای پرسشنامه افسردگی کودکان(CDS) و عوامل اضطرابی آزمون شخصیّت کتل(CPQ) مورة ارزشیابی قرار گرفته اند در وهلة دوّم پس از اجرای پرسشنامه های مذکور نخست به توصیف داده ها و سپس به تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته شد. برای تجزیه و تحلیل داددها از آزمون تک متغیری و چند متغیّری Fبرای مقایسه مولّفه های اضطرابی و افسردگی بر مبنای دو گروه مدارس دینی و عادی و نیز بر مبنای پایه تحصیلی (دوّم و سوّم) و تعامل سطوح متفاوت گروه های آموزشی (دینی و عادی) و پایه تحصیلی (دوّم و سوّم) استفاده شده است |
یافته ها: |
نتایج نشان داد که:
|
کلید واژه ها: |
اضطراب، افسردگی،سطح اضطراب |
نوع |
|