چکیده |
|
هدف: |
هدف از پژوهش حاضر، مقایسه ابعاد والدگری رابطه والد- کودک و مشکلات رفتاری کودکان سنین دبستان در خانواده های تک فرزند و چند فرزند می باشد. |
روش: |
جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر یزد و والدین آنها تشکیل دادند که از طریق نمونه گیری خوشه ای تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. قسمت اصلی پژوهش که به مقایسه خانواده های تک فرزند و چند فرزند می پردازد به شیوه على - مقایسه ای انجام گرفت و بخش دیگر که به پیش بینی و رابطه بین متغیرهای پژوهش می پردازد، به شیوه توصیفی- همبستگی انجام شده است. شرکت کنندگان در این پژوهش به پرسشنامه های ابعاد والدگری، رابطه والد- کودک و سیاهه رفتاری کودکان پاسخ دادند. داده های به دست آمده از طریق روش های آمار توصیفی و روش های آمار استنباطی شامل آنالیز واریانس دو راهه و رگرسیون گام به گام تجزیه و تحلیل شدند. |
یافته ها: |
نتایج به دست آمده نشان داد که:
|
کلید واژه ها: |
والدگری، رابطه والد-کودک، مشکلات رفتاری کودکان، تک فرزند، چند فرزند. |
نوع |
|